پیچ و رولپلاک سنگ با پرشین راپل

ریزش سنگ نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک سنگ نما

خیلی از شما عزیزان سوال کردید که چگونه میشود بدون داربست سنگ نما را پیچ و رولپلاک کرد یا اینکه بهترین روش برای پیشگیری از ریزش سنگ نما و مقاوم کردن سنگ کدام روش است.

در ادامه به برسی تمام سوالات شما و روش صحیح پیچ و رولپلاک نما را به شما توضیح می دهیم.

تمامی خدمات در ارتفاع بدون داربست با طناب راپل در تمام نقاط

چند نکته اصلی برای شروع پیچ و رولپلاک سنگ نما

برای شروع پیچ و رولپلاک سنگ نما کارشناس ما خدمت شما می رسد و قیمت و مدت زمان انجام کار را خدمت شما اعلام میکند و بعد از به توافق رسیدن قرارداد با شما می بندد و زمان حضور ما در پرژه  را اعلام میکند و اگر تمایل داشتید می توانید در صبح روزی که برای انجام کار خدمت شما می رسیم قرارداد کار را ببندیم و بعد شروع به کار کنیم.

ایا در قرارداد بیمه نامه ذکر شده است؟

بله در قرارداد بیمه نامه ذکر شده است و در قرارداد امده که هرگونه حادثه به عهده پیمانکار است و کارفرما هیچ مسولیتی ندارد.

پیچ و رولپلاک سنگ نما و جلوگیری از خطرات مالی و جانی

پیچ و رولپلاک سنگ نما در این محتوا میخوام سریع و واضح تمام تجربیات کار رو بصورت خلاصه در اختیار شما بزارم از صفر تا صد پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب را برای شما شرح بدهم

مراحل اولیه پیچ و رولپلاک سنگ نما

شرکت پرشین راپل به این صورت کار میکند که بعد از بازدید از کار چه بصورت حضوری و چه بصورت انلاین عکس نما را می بینیم و به شما عزیزان مشاوره می دهید و بعد از به توافق رسیدن برای انجام کار تاریخ شروع را اعلام می کنیم و صبح همان روز برای شروع کار خدمت می رسیم و قبل از انجام کار قرارداد می بندیم و شروع به کار می کنیم و در قرارداد بیمه نامه و ضمانت نامه کتبی بصورت دستی ذکر می شود.

ایا شرکت دارای بیمه نامه می باشد؟

بله شرکت پرشین راپل دارای بیمه حوادث و مسئولیت بوده و تمامی تکنسین ها بیمه می باشند و در قرارداد ما این موضوع ذکر شده است و در بند ۷ نوشتیم که این شرکت دارای بیمه حوادث و مسولیت است و کارفرما هیچ مسولیتی در قبال حوادث ندارد.

 

نوشتن قرارداد قبل کار

شرکت پرشین راپل قبل از اجرای کار قرارداد با کارفرما می نویسد.

چرا قبل کار باید ختما قرارداد نوشت؟

چون شرکت پرشین راپل دارای بیمه نامه می باشد و اگر اتفاقی در حین انجام کار رخ دهد برای دریافت خسارت باید قرارداد دوطرفه بین کارفرما و پیمانکار باشد و اگر قرارداد نوشته نشود تمام خسارات به عهده کارفرما یا مدیریت ساختمان می باشد.

چگونه با طناب فرود میزنیم و طناب را به کجا می بندیم؟

مطلب پیشنهادی: نحوه خدمات راپل

رای انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب را به یک جای محکم حالا این جای محکم میتواند شاسی اسانسور و یا دور خرپشته یا ستون های سیمانی که دور کانال و یا هواکشها زده شده می بندیم و لوازم راپل که ما از ان برای کار در ارتفاع استفاده می کنیم به هیچ عنوان برقی نمی باشد.

بستن طناب راپل برای پیچ و رولپلاک سنگ نما     

پیش از پیچ و رولپلاک سنگ نما باید به چه نکاتی توجه کرد؟

پیش از آنکه به بیان پیچ و رولپلاک سنگ نما بپردازیم بهتر است در وهله اول با نکاتی آشنا شویم که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 جنس سنگ نما

جنس نما یکی از موارد بسیار مهمی است که در پیچ و رولپلاک سنگ نما تاثیر گذار است. به طور کلی جنس سنگ در انتخاب نوع پیچ، دریل و مته سوراخ کاری موثر است. عموما برای سنگ هایی که دارای کریستال های درشت هستند باید از مته های باریک استفاده کرد تا به این ترتیب احتمال آسیب رسیدن به این سنگ ها کاهش پیدا کند.

عموما برخی از سنگ ها به دلیل ساختار و ماهیتی که دارند، محکم کردن و تثبیت آن ها بر روی نما ساختمان کمی دشوار است. از همین رو جنس سنگ نما می تواند تا حد زیادی بر قیمت پروژه تاثیرگذار باشد.

 موقعیت ساختمان و نما نسبت به معابر اصلی و فرعی

از دیگر مواردی که پیش از درخواست پیچ و رولپلاک سنگ نما باید به آن توجه کرد، موقعیت ساختمان است. عموما موقعیت ساختمان تا حد زیادی بر روی رعایت الزامات ایمنی تاثیرگذار است. برخی از ساختمان ها در نزدیکی معابر قرار دارند. در این صورت مجریان ساختمانی باید الزامات ایمنی کافی را برای اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما به کار گیرند.

 تعداد سنگ های آسیب دیده و در معرض ریزش

از دیگر عواملی که در پیچ و رولپلاک سنگ نما تاثیرگذار است، تعداد سنگ های آسیب دیده است. عموما با افزایش تعداد سنگ های آسیب دیده و در معرض خطر سقوط، پروسه کاری زمان‌بر تر خواهد بود و به این ترتیب هزینه های مربوطه افزایش پیدا خواهد کرد.

 قیمت اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما

طبق آنچه که در بالا نیز به آن اشاره شد، عموما قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما به عوامل متعددی بستگی خواهد داشت. پیش از انجام این فرآیند باید این عوامل بررسی گردد. شما می توانید مطلب دقیق و جدول جامع از قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما را مطالع کنید تا با قیمت دقیق تمامی مدلهای پیچ و رولپلاک نما را متوجه شوید.

 

مطلب پیشنهادی: پیچ و رولپلاک سنگ نما تهران

به طور کلی روش و پیچ و رولپلاک سنگ نما تاثیر بسزایی در قیمت این پروژه خواهد داشت. امروزه روش های مختلفی برای اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما به کار گرفته می شود که از جمله پر کاربرد ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 پیچ و رولپلاک نما با داربست

 پیچ و رولپلاک سنگ نما به این صورت است که در ابتدا باید داربست در مقابل نمای ساختمان احداث شود این داربست باید به گونه ای باشد تا ضمن کاهش فضای اشغال شده بتواند دسترسی لازم را به نمای ساختمان ایجاد کند. عموما احداث داربست برای  نماهای ساختمانی که در مجاورت با معابر عمومی شهر قرار دارند، سبب اشغال فضا خواهد شد. در چنین شرایطی کارفر باید مبلغی را نیز به شهرداری پرداخت نماید. پس از اینکه داربست مورد نظر احداث شد، کارگران ساختمانی باید با استفاده از تخته چوب به قسمت مورد نظر دسترسی پیدا کنند. این کار ضمن پایین آمدن ایمنی سبب افزایش زمان اجرا نیز خواهد شد.

 پیچ و رولپلاک نما با طناب راپل

 پیچ و رولپلاک سنگ نما با استفاده از طناب راپل یکی از مرسوم ترین روش ها است. به طور کلی در این روش مجریان با استفاده از طناب راپل به نمای ساختمان دسترسی پیدا خواهند کرد. عموما طناب راپل به گونه ای طراحی شده است که بتواند وزن های بسیار سنگین را تحمل کند. بنابراین این طناب ها علاوه بر تحمل وزن مجریان قادر خواهند بود وزن ادوات و تجهیزات به همراه آن ها را نیز تحمل کند.

قدم اول پیچ و رولپلاک سنگ نما جان پناه {سنگ قرنیز}

یکی از کارهای پیش پا افتاده ولی مهم که قبل از فرود زدن یا همان سوار شدن بر روی طناب سنگهایی که بر روی دور چین یا جان پناه که به سنگ قرنیز معروف است را پیچ میکنیم تا خدایی نکرده با فشار طناب نشکند یا ریزش نکند .

تفاوت پیچ و رولپلاک سنگ نما درسنگهای مختلف

از سنگ تراورتن شروع میکنیم که مدل و جنس و رنگهای مختلفی دارد.
سنگ تراورتن در ۹۰ درصد ساختمان ها که در ۱۰ سال اخیر ساخته شده اند به کار رفته است و این نوع سنگ که یکی از بهترین سنگهای حال حاظر در بازار می باشد و جزب ملات خوبی دارد ولی در هر صورت از نما جدا می شود و بر روی زمین می ریزد و بهترین روش پیچ و رولپلاک سنگ نما است و این سنگ در خیلی از نما ها مانند نما رومی و کلاسیک و ساده به کار می رود.

پیچ و رولپلاک سنگ نما تراورتن با طناب

مطلب پیشنهادی: پیچ و رولپلاک سنگ نما در کرج

چه تعداد پیچ به سنگ تراورتن زده میشود ؟

خوب این بستگی به نما داره همنجور که گفتم سنگ تراورتن مدل ها و طرح های مختلفی دارد ولی من به شما توضیح میدهم که چه تعداد پیچ باید به هر سنگ زده شود.

پیچ و رول پلاک در طرح نمای ساده سنگ تراورتن هر ۴۰ تا ۵۰ سانت یک عدد پیچ و رولپلاک باید بسته شود .

پیچ و رولپلاک سنگ نما در نماهای رومی که سنگها اکثرا ریز می باشد فاصله بین پیچ و رولپلاک باید بیشتر باشد تا موجب شکست سنگ نشود.

در سنگهای کلاسیک هم. مانند سنگهای نمای ساده باید هر ۵۰ تا ۶۰ سانت یک عدد پیچ بخورد.

سنگ بعدی برای پیچ و رولپلاک سنگ نما مرمریت یا نیریز می باشد.

این مدل از سنگها که در عرض ۱۰ تا ۲۵ سانتی در نما ها وجود دارند که طول انها متفاوت نیز میباشد که اکثرا طول حدود ۳۰ تا ۷۰ سانت دارند و در این نوع از سنگ رگهای شکننده زیادی وجود دارد و حتما باید یک عدد پیچ بخورد و در نهایت دو عدد در صورت لزوم.

پیچ و رولپلاک سنگ نما مرمریت با طناب

پیچ و رولپلاک سنگ نما در سنگ  گرانیت

سنگ های گرانیت که بهترین و محکم ترین سنگ موجود در نما های ساختمانی است و باید موقع استفاده از این نوع سنگ در هر ارتفاع ای از چه از یک متر تا ۱۰۰ متر به بالا باید دارای اسکوپ باشد بخاطر اینکه سنگ گرانیت به هیچ عنوان به ملات یا دوغاب پشت سنگ نمی چسبد و سنگ گرانیت باید هر ۳۰ تا ۵۰ سانت یک عدد پیچ و رولپلاک بسته شود .

پیچ و رولپلاک سنگ نما گرانیت با طناب

پیچ و رولپلاک سنگ نما سنگهای سمیروم

سنگ سمیروم که به سنگ اهکی یا گچی معروف است بسیار نرم نیز می باشد و پیچ و رولپلاک کردن ان راحت است و مانند تراورتن هر ۴۰ تا ۵۰ سانت پیچ می خورد و در اکثر نماها یک عدد باید پیچ بخورد.

پیچ و رولپلاک سنگ سمیروم سمیروم با راپل

پیچ و رولپلاک سنگ نما بادبر

پیچ و رولپلاک سنگ نما بادبر که در تصویر زیر مشاهده میکنید از قطر حدود ۳ تا ۴ سانت برخوردار است و سنگی است با ابعاد کوچیک ولی سنگین و حتما باید با واشر و پیچ گالوانیزه در بندها پیچ بخورد و برای پیچ و رولپلاک این نوع سنگ به هیچ عنوان از پیچ و رولپلاک خالی استفاده نکنید و حتما با واشر بر روی بندها بزنید.

پیچ و رولپلاک سنگ نما بادبر با راپل

پیچ و رولپلاک سرامیک

برای پیچ و رولپلاک سرامیک هم در نما و در نورگیر و در هر کجای دیگر وقتی احتیاج به پیچ و رولپلاک دارد باید از پیچ و واشر استفاده شود و در بند ها پیچ بسته شود و تعداد آن بستگی به ابعاد سرامیک کارشده دارد و حتما حتما باید پیچ و رولپلاک مصرفی صد در صد گالوانیزه روکش کروم باشد.

چرا برای پیچ کردن سرامیک حتما باید پیچ گالوانیزه باشد؟

بخاطر اینکه پیچ ورولپلاک سرامیک بیرون کار بسته میشود و مث پسچ کردن سنگ نما تو کار نمیرود تا روی آن چسب همرنگ بخورد بخاطر همین باید از واشر و پیچ درجه یک استفاده شود همنجور که در عکس پایین می بینید.

چه زمانی لازم است که سنگ نمای ساختمان را پیچ و رولپلاک کنیم؟

این حرف من نیست تمام کارشناسان و حتا خوده شهرداری و سازمان نظام مهندسی میگویند که باید نمای تمام ساختمان ها پیچ و رولپلاک شود و من با ۱۷ سال سابقه کاری نمای ساختمانی را ندیدم که ریزش نکند حتا با بهترین اسکوپ و با بهترین استاد سنگ کار باید پیچ بخورد در عکس پایین می بینید که سنگی که اسکوپ داره ولی باز هم ریزش کرده است و یکی از واجب  ترین کارهایی که برای هر ساختمان نیاز است پیچ و رولپلاک سنگ نما.

پیچ و رولپلاک سررامیک با طناب

بعد از پیچ و رولپلاک نما ساختمان زیبای خودشو از دست میده؟

بعد از پیچ و رولپلاک نما توسط شرکت پرشین راپل به هیچ عنوان نمای ساختمان شما زیبای خودش رو از دست نمیده چون انقدر کیفیت کار ما بالا است و چسب همرنگ که توسط تکنسین های ما اماده میشود با سنگ نما همرنگ می شود که بعد از اتمام کار به هیچ عنوان متوجه نمیشوید که سنگ نمای شما پیچ و رولپلاک شده است یا نه و این بخاطر تحربه بالای ما هستش که نزدیک به ۲ دهه با نماهای محتلف خودمون رو به چالش کشیدیم و به این درجه از تجربه رسیدیم.

ایا بر روی پیچ نصب شده بتونه استفاده می کنیم یا چسب همرنگ؟

برای پیچهایی که بر روی نما بسته شده و خزینه خوبی هم باید شده باشد حتما باید از چسب همرنگ استفاده می کنیم.
.
چرا از بتونه استفاده نکنیم؟

بتونه بخاطر اینکه سریع خشک و شکننده میشود و ترک میخورد و در طول مدت کوتاهی با یه باران یا برف و حتا در فصل تابستان از روی سطح پیچ و رولپلاک سنگ نما جدا میشود و ریزش میکند.

سنگ هایی که ریزش کرده اند را نصب میکنید؟

در خیلی از مواقع در اثر ریزش سنگ به شرکت پرشین راپل تماس میگیرند تا ما خدمت برسیم و کار را برای شما انجام دهیم.
سنگی که ریزش کرده است را بصورت دقیق برش میزنیم و در صورت احتیاج پشت ان را با چسب می پوشانیم و بر روی جای خودش پیچ و رولپلاک میکنیم.

ایا خرید سنگ به عهده مدیر ساختمان است یا با شرکت ؟

تمامی قیمتهایی که شرکت پرشین راپل میدهد بدون هزینه سنگ میباشد و ما میتوانیم سنگ را خودمان تهیه کنیم و فاکتور خدمت مدیریت ارائه دهیم و مدیریت و اعضای ساختمان هم میتوانند به کار خود بپردازند و وقتشان گرفته نشود.

ایا بعد از نصب سنگ بندکشی انجام میشود؟

بله بعد از نصب سنگ بندکشی بصورت منظم و بسیار تمیز انجام میشود و در هنگام انجام بر روی نقاط دیگر نما که احتیاج به بندکشی داشته باشد دریغ نمیشود.

از چه پیچ و رول پلاکی استفاده می شود ؟

برای اجرای کار پیچ و رول پلاک سنگ نما از پیچ ۵ سانتی گالوانیزه روکش کروم سفارشی کارخانه استفاده میکنیم و گل پیچ یا همون سر پیچ با پیچ های تو بازار کاملا فرق دارد و ما یخورده گل پیچ را بزرگتر میزنیم.

اصلی ترین ابزار برای پیچ کردن سنگ نما

پیچ یکی از اصلی ترین ابزار برای مقاوم کردن سنگ نما است. پیچ باید از ۵ سانت نه بزرگتر باشد و نه کوچیکتر باشد و در ادامه میگم چرا.

پیچ باید ۵ سانتی باشد بخاطر اینکه خود سنگ ۱/۵ سانتر است و ملات پشت سنگ هم ۲ الا ۳ سانت است و اگر پیچ بلندتر از ۵ سانت باشد به داخل سفال پشت ملات میرود و هیچ گونه محکم سازی انجام نمی شود و همینطور اگر پیچ کوچیکتر از ۵ سانت باشد به درستی داخل ملات پشت سنگ نمیشیند و باز هم هیچ مقاوم سازی صورت نمی گیرد.

پیچ گالوانیزه سفید
پیچ درجه یک گالوانیزه روکش کروم مخصوص شرکت پرشین راپل

پیچ زرد رنگ که در تصویر پایین می بینید پیچ اهن است که خیلی از راپل کارها بخاطر ارزان بودن از این پیچ استفاده میکنن که بعد از مدت کوتاهه زنگ میزند و زنگال پیچ بر روی نما میریزد و قابل پاک شدن نیست و نمای ساختمان را خراب میکند.

پیچ چوب
پیچ زرد پیچ اهن است که معروف به پیچ چوب است که در مصارف خانگی استفاده میشود

ایا برای هر سنگ پیچ و رول پلاک متفاوت استفاده می شود؟

نه پیچ و رول پلاکی که ما استفاده میکنیم برای تمامی سنگ و سرامیک ها استفاده می شود.

رول پلاک از چه جنسی است؟

رول پلاک مصرفی ما از برند تک است و بسیار نرم نیز میباشد و بصورت ضربدری و عاج دار باز می شود و از این رولپلاک های فله ای که رنگ سفید دارند که اصلا مرغوب نیست به هیچ عنوان استفاده نمیکنیم .

پیچ و رولپلاک

از چه سایز پیچی برای پیچ و رولپلاک سنگ نما استفاده میکنیم؟

برای تمامی سنگها از پیچ ۵ سانتی استفاده میکنیم .
چرا ؟ بخاطر اینکه ملات پشت سنگ نهایت ۳ سانت است که در خیلی از مواقع به ۲ سانت و کمتر هم رسیده و خود سنگ هم ۱ سانت تا ۱/۵ نیز می باشد و در نهایت خود سنگ با ملات پشتش میشه ۴ الا ۵ سانت و اگر پیچ از ۵ سانت بیشتر باشد به داخل سفال میرود و هیچ محکم سازی اینجا ایجاد نمیشود.

دقت داشته باشید که خیلی از افراد برای گرفتن کار به هر قیمتی برای شما پیچ با ابعاد خیلی بزرگ می اورند و شما هم که تجربه این کار را ندارید پیش خودتون میگید که به به عجب پیچ خوبی داره استفاده میکنه ولی غافل از اینکه

کل نمای شما بجای اینکه محکم شودئ کلا از هم متلاشی میشود چرا؟ بخاطر اینکه پیچ بزرگتر مته بزرگتر میخواد و این باعث میشود سنگ از داخل بترکد و دیگر قابل جبران نباشد.

میزان تحمل پیچ و رولپلاک سنگ نما چقدر است ؟

پیچ و رولپلاکی که شرکت پرشین راپل استفاده میکند وزنی معادل۳۸ کیلو گرم را تحمل میکند و این نکته هم بگم که سنگهایی که بر روی نما هستند هیچ فشاری روی پیچ ندارد چون سنگها بر روی همدیگر سوار هستند و پیچ و رول پلاک فقط حکم تثبیت سنگ را دارد.

از چه  دریلی برای سنگهای معمولی استفاده می کنید؟

شرکت پرشین راپل از دستگاه دریل سه کاره هیلتی با دور پایین و قدرت هیلتی بالا استفاده میشود و این نوع دریل برای سنگهای بالای ۲۰ سانت عرض دارند بدرد میخورد و اصلا برای نماهای رومی استفاده نمی شود.

 دریل هیلتی
دریل هیلتی سه کاره برای پیچ و رولپلاک سنگ نما بزرگ

 انتخاب دریل و مته مناسب

جنس سنگ و انتخاب دریل متناسب با آن یکی از مهمترین مواردی است که در کیفیت و پیچ و رولپلاک نما تاثیر گذار است. عموما در صورتی که سنگ از کریستال های بزرگی تشکیل شده باشد، باید دریل با دور مناسب و مته ای کوچک استفاده شود. اما در صورتی که سنگ مورد نظر ساختار متراکم تری داشته باشد باید از دریلی با قدرت و توان بیشتری برای سوراخ کاری استفاده شود. عموما برای افزایش کیفیت کار اکثر راپل کاران از دریل های دیمر استفاده می کنند. عموما دریل های دیمر این امکان را به پیمانکاران می دهد که ضربه و دوران دریل را به راحتی کنترل کنند. به این ترتیب تا حد زیادی کیفیت اجرا پیچ و رولپلاک افزایش پیدا می کند.

برای سنگهای رومی از چه دریلی استفاده می کنیم؟

برای نمای رومی که سنگهای از عرض ۵ سانت تا ۲۰ سانت دارند باید از دریل سه نظام با چکشی پایین و دور بالا استفاده می کنیم .

دریل سنگ
دریل سه نظام برای سنگ نمای رومی

از چه نوع مته ای برای پیچ و رولپلاک سنگ نما استفاده میکنیم؟

برای بهتر سوراخ شدن و خزینه خوب و ترک نخوردن و نشکستن سنگ از مته دیاجر فرانسه که یکی از بهترین مته هایی است که ما استفاده می کنیم.

این مته بخاطر الماسه قوی که داره و نوک سه لبه ان تمامی سنگها را براحتی سوراخ می کند و اصلا به سنگ اسیب نمی رساند و بخاطر لبه های نرمی که در ادامه سوراخ کاری انجام می دهد سیمان یا بتون داخل سنگ را خراب نمیکند و رولپلاک با بهترین شکل خود را به ملات پشت سنگ می چسباند.

مته دیاجر فرانسه
مته دیاجر فرانسه یکی از بهترین متهای حال حاضر بازار ایران

پیچ و رولپلاک سنگ نما و نکاتی که باید به آن توجه کرد!

پیچ و رولپلاک سنگ نما تا حد زیادی می تواند در دوام و کیفیت پروژه تاثیر گذار باشد. عموما باید پیش از انجام پیچ و رولپلاک نما به نکات متعددی توجه نمود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 فاصله پیچ ها

یکی از سوالاتی که در مورد پیچ و رولپلاک سنگ نما مطرح بوده، تعداد پیچ های مورد نیاز برای محکم کردن سنگ ها است. به طور کلی فاصله پیچ ها با ابعاد و اندازه سنگ ها ارتباط دارد. عموما در سنگ هایی که طول آن ها بیشتر از یک متر است، توصیه می شود فاصله پیچ ها از یکدیگر حدود ۵۰ سانتی متر باشد. در سنگ های کوچکتر باید فاصله پیچ ها را افزایش داد. اما دلیل این امر چیست؟

به طور کلی زمانی که تعداد پیچ هایی که برای محکم کردن سنگ های نما استفاده می شود، افزایش پیدا کند، تا حد زیادی استحکام سنگ کاهش میابد. چرا که از دید مهندسی نقاط تمرکز تنش در سنگ افزایش پیدا کرده و احتمال شکستن سنگ ها از آن ناحیه افزایش خواهد یافت. چرا که در این حالت سطح مقطع شکست در سنگ ها افزایش پیدا می کند.

هزینه پیچ و رولپلاک سنگ نما به عهده چه کسی است؟

هزینه پیچ و رولپلاک سنگ نما به عهد ساکنین اپارتمان نیز می باشد و برای اجرای کار مدیریت ساختمان باید هزینه پیچ کردن سنگ نما را هرچه سریعتر جم اوری کند. حالا چرا میگیم هرچه سریع ترخوب اگر هر لتفاق جانی و مالی پیش بیاد مقصر ۵۰ درصد خسارت به عهده مدیر ساختمان نیز می باشد و ۵۰ درصد باقی به عهده ساکنین است.

هزینه نمای پشت ساختمان و یا نمای جلو و نورگیرها چگونه باید تقسیم شود؟

پیچ و رولپلاک سنگ نما برای افرادی که در اپارتمان زندگی میکنند مشاء است و فرقی نمیکنه چه کسی در نمای پشت ساختمان است و چه کسی نمای جلو و نورگیرها و این هزینه فقط مربوط به خدمات پیچ و رولپلاک سنگ یا سرامیک نمیشود.

ایا سازنده نباید هزینه پیچ و رولپلاک سنگ نما را بدهد؟

سازنده ساختمان و مهندس ناظر هر دو در ریزش سنگ نما مقصر هستند ولی تا یه تاریخی مسُول ریزش سنگ نما هستند و از آن تاریخ به بعد هیچ مسّولیتی ندارند و این تاریخ ۱۰ سال بعد از ساخت ساختمان و تهویل دادن به شما است و اگر زیر بار نرفت و هزینه پیچ و رولپلاک سنگ نما را پرداخت نکرد شما میتوانید هزینه را جم اوری کنید و نمای ساختمان رامقاوم سازی کنید و بعد بروید از مالک و مهندس ناظر شکایت کنید و قانون به این موضوع سریع رسیدگی میکند و جواز ساخت را باطل می کند.

مقاومت پیچ و رولپلاک سنگ چند سال است؟

شرکت پرشین راپل خدمات پیچ ورولپلاک سنگ نما را با ۲۰ سال ضمانت کتبی شرکتب به شما تحویل میدهد و این را به شما بگویم که اگر سنگ نمای ساختمان به درستی پیچ و رولپلاک شود دیگر به هیچ عنوان تا اون ساختمان سرپا باشد ریزش نمیکند و مادام العمر میشود.

ایا پیچ و رولپلاک کردن سنگ با طناب محکم میشود یا با داربست بهتر است؟

خیلیها که خدمات کار با طناب بدون داربست را انجام نمیدهند مدعی هستند که اقا پیچ سفت نمیشه با طناب نمیتونن درست سوراخ کنند و کار بسیار خطرناکی است.
ببینید عزیزان خدمات راپل در سرتاسر دنیا انجام میشود و همتون میدونید که حداقل کشورهای دیگه ۱۰ سال از ما زودتر این شغل را ایجاد کرده اند و ما الان حدودا در ایران ۱۲ سال است که خدمات راپل انجام میشود و این را بگویم که یکی از پر امنیت ترین کارها در ارتفاع خدمات راپل یا همان کار در ارتفاع بدون داربست نیز می باشد و انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما را میتونم به جرات بگم ما از روی داربست هم محکمتر و با خطر بسیار کمتر انجام می دهیم.

در چه مواقعی سنگ از روی نما جدا می شود و ریزش میکند؟

باید بگویم که علتهای مختلفی وجود دارد که سنگ از نما جدا شده و ریزش میکند و موجب اتفاق های ناگواری میشود.
اولین چیزی که سنگ نما جدا میشود است است که سنگ نما را اسکوپ خوب و درست و حسابی نمیکنند و ملات و دوغاب خوب نمیریزند و از سیمان خوشکه استفاده می کنند.

  1.  گرما دلیل دیگر ریزش سنگ است و تجربه نشان داده در استانهایی که گرمای خشک دارند ریزش سنگ بشدت زیادتر است با تجربه خودم که در شهرهای شمالی کشور کار کردم و بخاطر رطوبت بالا سنگهای نما بسار کم ریزش میکند.
  2. سرمای شدید در زمستان بعد از بارش برف که یخبندان می شود و روز بعد که برفهای اب می شود در پشت سنگ عمل انبساط و انقباظ به وجود می اید که بعد از یخبندان اب میشود و در پشت سنگ می ماند و شب با سوز و سرمای زیادی در مناطق کوهستانی مانند تهران و کرج وجود دارد موجب یخ زدگی در پشت سنگ میشود و سنگ می ترکد.
  3. کافیه یک سنگ بندکشییش به مشکل خورده باشه و درست بندکشی نشده باشد و طوفان و باد شدید میفته پشت سنگ و سنگ رو از جاش میکنه و کافیه یدونه سنگ از جای خودش در بیاد و کم کم سنگهای اطراف هم شروع به ریزش می کنند.

چند روش برای جلوگیری از ریزش سنگ وجود دارد؟

روش های زیادی وجود داره برای مهار سنگ ولی در موقعی که سنگ کار داره سنگ نما را نصب میکند و تنها روش و بهترین روش و محکم ترین روش که نظام مهندسی تایید کرده است پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان است.

چرا اختلاف در قیمت گذاری برای اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما وجود دارد؟

  1. مهمترین عاملی که در قیمت تاثیر گذار است: کسی که قیمت را خیلی پایین اعلام میکنه اصلا برای شما پیچ و رولپلاک سنگ نما نمیزنه مقر میزنند یعنی با دریل روی سنگ یه گودی کوچیک ایجاد میکنند و بع روی اون رو با بتونه پر میکنند و این است راه حرام خوری و بعد ها اتفاق افتادن برای شما دوست عزیز و شما بی اطلاع از شل بودن سنگ و رفت و امد مردم و خانواده خودتا و خدای نکرده یک اتفاق هولناک و دست شما هم به هیچ جا بند نیست چرا چون نه شرکته نه قراردادی داره بله بخاطر همینه که قیمت را بسیار پایین میدهند.
  • ایا شما دارید با یک شرکت کار می کنید یا به یک شخص معمولی
  • متریالی که استفاده میشه در اجرای کار درجه یک است یا نه
  • تکنسینی که بر روی طناب در حال کار کردن است بلد کاره یا نه

پیچ و رولپلاک سنگ نما با راپل طناب

ایا بعد از انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما کثیف می شود؟

بعد از انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما خاکی که به علت سوراخ کاری برای تثبیت سنگ زده شده بر روی نما و زمین میریزد و صدرصد نما از تمیزی خرج می شود و کثیف می شود.

ما چند پیشنهاد و راهکار به شما می دهیم

  1. شما میتوانید قبل از انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما با اضافه کردن  ۳۰ درصد از کل مبلغ شستشوی به ما که بعد از پیچ کردن نمای شما شسته شود.{یعنی کل نمای شما برای شستشو ۱۰ میلیون است و شما فقط ۳ میلیون پرداخت میکنید }
  2. اگر بودجه لازم را ندارید می توانید بعد از پیچ و رولپلاک سنگ نما مبلغ ۷۰ درصد پرداخت کنید تا ما هر تاریخی که مدنظر شما است خدمت برسیم و نمای شما را با دستگاه بشوریم و این مبلغ بعد از شستشو دریافت میشود.

می توانید برای خدمات شستشو نما بعد از پیچ و رولپلاک سنگ یک چک ۴۵ روزه به ما بدهید تا شستشوی نمای شما انجام شود.

بعد از شستن نمای ساختمان خود می توانید از چسب نانو سوباش استفاده کنید هم برای اب بندی نما و هم برای زیبایی خیلی خوبه و به مدت ۱۰ سال نمای شما زیبا و براق می ماند.

ایا شرکت پرشین راپل برای خدمات پیچ و رولپلاک سنگ تعهد دارد؟

شرکت پرشین راپل برای تمامی خدمات خود تعهد دارد و تمامی خدمات دارای ضمانت کتبی نیز می باشد.

قبل از انجام پیچ و رولپلاک سنگ پیمانکار با شما قرارداد امضاع می کند که این قرارداد دارای شماره ثیت و مهر و امضا به دست شما میرسد و بعد از ان تکنسین های شرکت به پشت بام رفته و شروع به کار میکنند.

  1. صفر تا صد کار توسط شرکت پرشین راپل انجام می شود و کار را به کسه دیگری واگذار نمیکند
  2. از بهترین پیچ و رولپلک سنگ نما و مته استفاده میکند و وجدان کاری را زیر پا نمی گذارد
  3. کار را بدون کوچکترین عیب و ایرادی به شما تحویل می دهد

برای شروع کار بیعانه دریافت نمیکنیم تا کارفرما بداند که ما چقدر به کار مون اعتماد داریم

ایا ابزار فرود راپل کار ایمن است یا نه؟

ابزار فرود که تکنسین های ما با ان برای خدمات پیچ و رولپلاک سنگ نما و یا نماشویی یا نقاشی و اب بندی استفاده میکنند کاملا ابزار حرفه ای و درجه یکی است.

راپل یک شغل کاملا حرفه ای است که نزدیک به ۲ دهه در ایران انجام میشود و این شغل در اروپا حدود ۴۰ سال است که انجام می شود و بهترین لوازم  را شرکت پتزل فرانسه تهیه میکند.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

دلیل ریزش سنگ نمای ساختمان ها

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان به دلیل تخریب یا خرابی سنگ هایی است که در نمای ساختمان به کار رفته است. موارد بسیار زیادی روی تخریب این سنگ ها و طول عمر آنها تاثیر گذارند. برخی از مهمترین این عوامل عبارتند از:

  • استفاده از سنگ یا مصالح نامرغوب
  • سنگ نما کردن ساختمان در شرایط آب و هوایی سرد و بدون استفاده از ضد یخ یا مواد نانو
  • انجام ندادن سیم کشی پشت سنگ نمای ساختمان هنگام اجرای کار
  • جایگزین کردن سیمان خشک و سفال شکسته با ملات بیشتر هنگام کار

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب

قوانین مربوط به ترمیم سنگ نماها هنگام ریزش

مطلب پیشنهادی: پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

شاید بسیاری از افرادی که قصد پیچ و رولپلاک نمای ساختمان خود را دارند نسبت به قوانین مدت زمان ریزش سنگ نما و مسئولیت ترمیم آن اطلاعات لازم را ندارند. با توجه به قانون ریزش سنگ نمای ساختمان ها، در صورت ریزش سنگ در سال های اولیه ساخت آن، که معمولا ۱۰ سال است، مسئولیت ترمیم آن بر عهده مهندس ناظر می باشد. ولی در ساختمان هایی که نمای آن به دلیل گذشت زمان دچار تخریب و ریزش شده، هزینه و مسئولیت بازسازی آن بر عهده مالک است.

اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ها از ایجاد حوادثی مثل ریزش سنگ نما و آسیب به عابران پیاده جلوگیری می کند. در صورتی که ریزش سنگ نما بعد از بازه زمانی ۱۰ سال انجام شود و به فرد یا عابر پیاده ای آسیب وارد کند، مسئولیت آن با صاحب ملک یا ساختمان است. البته ریزش سنگ نما در سال های اولیه ساخت نیز اگر به دلیل شرایطی مثل زلزله یا طوفان باشد، مسئولیت آن با صاحب ملک است. در چنین شرایطی مهندس ناظر تقصیری نخواهد داشت.

مواردی که باید قبل از پیچ و رولپلاک کردن ساختمان مورد بررسی قرار گیرند

افراد که در زمینه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان‌ها فعالیت دارند، نسبت به تمام اصول کار آشنا بوده و سعی در اجرای استاندارد آن می‌کنند. یکی از مراحل مهم جهت اجرای اصولی این کار، بررسی برخی از موارد قبل از شروع کار است که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

  • بررسی ابعاد، قطر و ضخامت سنگ هایی که در نمای ساختمان به کار رفته
  • وضعیت دیوار ساختمان که سنگ نما روی آن قرار دارد
  • انتخاب مناسب ترین روش پیچ و رولپلاک نما با توجه به نوع سنگ و شرایط آن
  • در نظر گرفتن جنس سنگ و رنگی که زیر کار پیچ و رولپلاک نما به کار خواهد رفت
  • توجه به رگه هایی که در بعضی از سنگ ها وجود دارد و درجه کیفی آنها

16 دیدگاه

  • من بصورت اتفاقی اومدم و مطلبی که منتشر کردین رو خوندم بسیار اموزنده بود این مطلب و خیلی اطلاعات کسب کردم امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید‌
    حالا جالب اینجاست که بابام میخواد سنگ خونشونو پیو و رولپلاک بزنه و من شماره شمارو میدم تا با شما تماس بگیره ✋

    • درود فراوان
      لطف کنید یا ادرس محل کار یا عکس از نمای ساختمان برای شماره تماسهای پرشین راپل ارسال کنید تا در اسرع وقت قیمت گذاری و نحوه کار به شما اعلام گردد

  • درود
    بنده یک ساختمان چهار طبقه دارم ک از بغل ساختمان نم داده
    میخواستم بدونم هزینه عایق کل بغل نما چقدر میشه؟ واینکه همسایه بغلی اجازه نمیده ک داربست نصب کنیم
    شما با طناب انجام میدید؟
    ممنون میشم جواب بدین

  • سلام و خسته نباشید بسیارعالی بود .
    ما یه نمای ساختمان داریم ۶ طبقه هستش میخوایم پیچ کنید با شرکت شما تماس گرفتم هماهنگ کردن که میان بازدید میکنن از ساختمان
    باز هن تشکر از شما

  • عرض سلام و خسته نباشید خدمت اقای حسینی عزیز بابت اجرای کار نمای ساختمان ما دستشون درد نکنه.
    دوستان عزیز من با ۶۷ سال سن به جرعت میتونم بگم یکی از افراد خوش قول و کار بلد و دیدم که در کار خودشون متخصص بودن و بسیار خوش اخلاق و وظیفه خودم تونستم که بیام اینجا تا با یک نظر مثبت به شرکت پرشین راپل لطف شون رو جبران کرده باشم.
    خسته نباشید

    • درود فراوان خدمت اقای احمدوند عزیز شما به ما لطف دارید هر کاری که ما کردیم وظیفه بود و ما خوشحالیم که مشتریان ما از ما خوشنود هستند.
      سپاس فراوان حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *