پیچ و رولپلاک سنگ نما

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما به عوامل گوناگونی بستگی دارد. به طور کلی پیچ و رولپلاک برای محکم کردن و تثبیت کردن سنگ های نمای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می دانید، با گذشت زمان اتصال بین سنگ نما و ملات از بین می رود. به این ترتیب به تدریج سنگ نما جدا شده و احتمال سقوط آن افزایش پیدا می کند‌. سقوط سنگ نما علاوه بر آن که می تواند خسارات مالی مانند سقوط بر روی خودرو ها را به دنبال داشته باشد، خسارات جانی را نیز به همراه دارد. از همین رو محکم کردن سنگ نما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نکته ای که اکثر پيمانكاران و مالکان ساختمان ها به آن توجه دارند، قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان است. در ادامه به طور مفصل قیمت این فرآیند را شرح خواهیم داد.

پیچ و رولپلاک سنگ نما

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

چگونگی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

پیش از آنکه بخواهیم به بررسی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما بپردازیم، بهتر است در وهله اول با چگونگی انجام این فرآیند بیشتر آشنا شویم. به طور کلی پیچ و رولپلاک نما به دو روش کلی انجام می پذیرد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب

یکی از روش های اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما، استفاده از طناب راپل است. عموما در این روش راپل کاران با استفاده از طناب به قسمت آسیب دیده مورد نظر می روند. این عمل سبب می شود تا حد قابل توجهی در زمان صرفه جویی شود. عموما در این روش راپل کاران طناب راپل را به قسمت مطمئنی از پشت بام متصل کرده و تجهیزات مورد نیاز را با خود به همراه می برند. به این ترتیب خواهند توانست با سرعت بیشتری به محل آسیب دیده مورد نظر برسند.

پیچ و رولپلاک سنگ نما با داربست

به طور کلی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما با داربست از طناب راپل بیشتر است. در این روش ابتدا در جلوی نمای ساختمان باید داربست احداث گردد. سپس کارگران با استفاده از تخته های چوب موقعیت خود را در نزدیکی قسمت مورد نظر تثبیت می کنند. بعد از آن اقدام به پیچ و رولپلاک سنگ های نما کنند.

مزایای پیچ و رولپلاک سنگ نما  به مراتب پایین تر از داربست است. همین امر می تواند به عنوان یکی از مهمترین مزایای استفاده از طناب راپل به شمار رود. از دیگر ویژگی های بسیار مهم طناب راپل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در زمان
  • کاهش هزینه ها
  • سرعت در اجرا
  • کاهش فضای اشغال شده
  • امنیت بسیار بالا
  • کیفیت بسیار مناسب

 

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

عوامل موثر بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

دلایل نیاز به پیچ و رولپلاک سنگ نما

برای بررسی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما بهتر است با دلایل اجرای این پروژه بیشتر آشنا شویم. عموما سنگ ها پس از مدتی دچار ریزش می شوند‌. ریزش این سنگ ها می تواند خسارات جانی و مالی به دنبال داشته باشد. از همین رو استفاده از پیچ و رولپلاک می تواند تا حد قابل توجهی ایمنی ساختمان ها را افزایش داده و از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری کند. به طور کلی دلایل مختلفی برای ریزش سنگ های نما وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • استفاده از ملات نامناسب
    • انقباض و انبساط سنگ ها در اثر سرد و گرم شدن پی در پی هوا
    • نفوذ رطوبت به پشت سنگ ها و یخ زدن آن در فصل های سرد سال
    • استفاده از سنگ های یک تکه بزرگ در نما
    • عدم رعایت صحیح نسبت ترکیب مواد به کار رفته در پشت سنگ ها به منظور مقاوم سازی
    • شرایط نامساعد جوی و وزش طوفان های شدید

کاربرد طناب راپل

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، استفاده از طناب راپل تا حد قابل توجهی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما را کاهش می دهد. سوالی که پیش می آید آن است که از این روش تنها برای تثبیت سنگ نما استفاده می شود و یا آنکه کاربری های دیگری نیز دارد؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

نماشویی

یکی از اقداماتی که با استفاده از طناب راپل می توان انجام داد، نماشویی است. به طور کلی نمای ساختمان ها به علت تماس با محیط اطراف و همچنین آلودگی های موجود در سطح شهر به سرعت کثیف می شود. در این بین نماهای شیشه ای بیشترین تاثیر را از آلودگی های شهری می بینند. با استفاده از طناب راپل به راحتی می توان نسبت به تمیز کردن انواع سنگ نما اقدام کرد.

آب بندی نما

از دیگر کاربرد های طناب راپل می توان به آب بندی نما اشاره کرد. عموما یکی از اصلی ترین دلایل سقوط سنگ نمای ساختمان ها، نفوذ رطوبت به پشت آن ها است. برای جلوگیری از سقوط سنگ ها بهتر است در ابتدا نسبت به آب بندی نماهای ساختمانی اقدام کرد تا به این واسطه بتوان طول عمر نما را افزایش داد.

سیمان کاری نما

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ با طناب

نوع پیچ و تاثیر آن قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

از دیگر کاربرد های طناب راپل می توان به سیمانکاری نما اشاره کرد. به طور کلی سیمانکاری نمای جانبی ساختمان ها امری لازم و ضروری به شمار می رود. عموما نماهای جانبی ساختمان به علت آنکه در معرض دید نیستند و پس مدتی ساختمان مجاور، آن ها را می پوشاند، باید سیمان کاری شوند. به طور کلی سیمان کاری با استفاده از طناب راپل ضمن افزایش سرعت می تواند هزینه بسیار کمتری را در پی داشته باشد.

عوامل موثر بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

عموما عوامل مختلفی بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما موثر است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نحوه اجرا

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، نحوه اجرا نیز تا حد قابل توجهی بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما تاثیرگذار است. استفاده از طناب راپل می تواند تا حد زیادی بر کاهش هزینه های ناشی از تثبیت سنگ نما تاثیرگذار باشد.

ارتفاع ساختمان و تعداد طبقات

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما می توان به ارتفاع ساختمان اشاره کرد. عموما هر چه ارتفاع ساختمان بیشتر باشد، متعاقبا هزینه انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما نیز بیشتر خواهد بود. به طور کلی با افزایش ارتفاع ساختمان تعداد سنگ های نما افزایش پیدا می کند و برای سرعت بخشیدن به پروژه، به نیروی کار بیشتری نیاز است. از همین رو با افزایش ارتفاع و تعداد طبقات هزینه تمام شده برای پیچ و رولپلاک ساختمان نیز افزایش پیدا می کند.

جنس سنگ نما

از دیگر عواملی که بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما تاثیر گذار است می توان به جنس سنگ نما اشاره کرد. به طور کلی در نماهای ساختمانی عموما از سنگ های گوناگونی استفاده می شود. از جمله سنگ هایی که برای نماهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

      • سنگ گرانیت
      • سنگ چینی
      • سنگ مرمریت
      • سرامیک
      • سنگ تراورتن

هر یک از این سنگ ها ساختار بلوری منحصر به فردی دارند. برخی از آن ها در برابر دریل کاری مقاومت چندانی از خود نشان نمی دهند و باید با احتیاط و ترفند های به خصوصی نسبت به مقاوم سازی آن ها اقدام کرد‌. این در حالی است که برخی دیگر از سنگ های به کار گرفته شده در نما های ساختمانی دارای ساختار متراکم تری بوده و در حین انجام عمل سوراخ کاری دچار آسیب دیدگی نمی شوند. در این صورت هزینه پیچ و رولپلاک نما تا حدی کاهش پیدا خواهد کرد.

راپل کار در سقف پشت بام

جنس سنگ و تاثیر آن قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

ابعاد و اندازه سنگ های به کار گرفته شده در نما

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما می توان به ابعاد و اندازه سنگ ها اشاره کرد. عموما طراحی نماهای ساختمانی با یکدیگر متفاوت است. در برخی از ساختمان ها به جهت زیبایی بیشتر از سنگ های یک تکه بزرگ استفاده شده است. عموما این سنگ ها در راه پله ها و قسمت های پایینی نما مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی برای مهار این سنگ ها باید از پیچ و رولپلاک های به خصوصی استفاده شود که این عمل منجر به افزایش قیمت می گردد.

ملات به کار گرفته شده برای سنگ های نما

از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما می توان به ملات مورد استفاده اشاره کرد. عموما ملات پشت سنگ هر چه محکم تر باشد دریل کاری آن راحت تر خواهد بود. امروزه بسیاری از کارگران ساختمانی برای افزایش سرعت نماکاری در پشت سنگ ها از نخاله ها استفاده می کنند. این کار ضمن کاهش هزینه های مربوط به خرید سیمان سبب می شود تا سرعت انجام کار تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند. استفاده از نخاله ها سبب می شود تا حد زیادی استحکام سنگ ها کاهش پیدا کرده و پیچ و رولپلاک سنگ نما سخت تر شود. به این ترتیب تا حدی قیمت پیچ و رولپلاک نما افزایش پیدا خواهد کرد.

تعداد سنگ هایی که باید جایگزین شوند!

از دیگر عواملی که بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما موثر است می توان به تعداد سنگ ها اشاره کرد. گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که برخی از سنگ ها سقوط کرده و نیاز به تعویض آن ها وجود داشته باشد‌ در این صورت راپل کاران باید سنگ نما را متناسب با فضای آسیب دیده برش داده و در محل خود نصب کنند. در مرحله بعدی به منظور تثبیت سنگ نما باید از پیچ و رولپلاک استفاده کنند که نتیجه آن افزایش هزینه های ناشی از پیچ و رولپلاک نما خواهد بود.

تاثیر نوع پیچ بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

یکی از عوامل بسیار مهمی که بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما موثر است، نوع پیچ و رولپلاکی است که برای تثبیت سنگ های نما مورد استفاده قرار می گیرد. عموما پیچ های گوناگونی برای تثبیت سنگ نما مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی استفاده از این پیچ ها تا حد قابل توجهی به شرایط محیطی و میزان رطوبت بستگی دارد. از جمله نکاتی که در انتخاب پیچ باید به آن دقت کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شستن نما کامپوزیت با طناب

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما چگونه محاسبه می شود؟

شرایط محیط مورد استفاده

یکی از عواملی که بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما تاثیرگذار است، شرایط محیطی است. به طور کلی در صورتی که افراد بخواهند سنگ هایی که با فضای آزاد در تماس هستند را محکم کنند، باید از پیچ هایی با روکش گالوانیزه استفاده نمایند. وجود رطوبت در محیط سبب می شود تا پیچ ها به مرور زمان زنگ بزنند و در نتیجه استحکام آن ها کاهش پیدا کند. این در حالی است که استفاده از پیچ های گالوانیزه سبب می شود تا دوام پیچ ها افزایش پیدا کند. عموما پیچ ها در دو نوع گالوانیزه طلایی و سفید در بازار موجود هستند.

گل پیچ

پیچ هایی که بر تثبیت سنگ های نما مورد استفاده قرار می گیرند، باید گل پیچ نسبتا بزرگی داشته باشند. این کار سبب می شود تا حد قابل توجهی پیچ بتواند از افتادن و سقوط سنگ ها جلوگیری کند.

تمام رزوه بودن

پیچ هایی که به منظور پیچ و رولپلاک سنگ نما مورد استفاده قرار می گیرند، تمام رزوه هستند. به طور کلی تمام رزوه بودن پیچ ها سبب می شود تا در هنگام محکم کردن، پیچ تا انتها برود.

آستانه تحمل نیرویی

از دیگر عواملی که در انتخاب پیچ اهمیت دارد، آستانه تحمل نیرویی است. پیچ هایی که بر تثبیت سنگ نما مورد استفاده قرار می گیرند، باید بتوانند وزن سنگ ها را به خوبی تحمل کنند.

پیچ کردن نما با طناب بدون داربست

تاثیر نوع رولپلاک در قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

از دیگر مواردی که بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما تاثیرگذار است، می توان به نوع رولپلاک اشاره کرد. به طور کلی انواع گوناگونی از رولپلاک برای سنگ های نما مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله رولپلاک های مورد استفاده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

      • رولپلاک توکار
      • رولپلاک روکار
      • رولپلاک پروانه ای
      • رولپلاک فیشر

هر یک از این رولپلاک ها دارای ویژگی های به خصوصی هستند. به همین دلیل قیمت هر یک از آن ها با یکدیگر متفاوت است که در هنگام خرید و انجام پروژه باید به آن توجه نمود.

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان به چه مواردی بستگی دارد؟

یکی از کارهای ضروری ساختمانی، پیچ و رولپلاک سنگ نماها است که در جهت استحکام سازی نماها انجام می شود. یکی از فاکتورهای مهم در اجرای این کار، رنج قیمت آن است که برای بسیاری از کاربران اهمیت بالایی دارد. در این مقاله به بررسی عوامل تاثیرگذار روی قیمت پیچ و رولپلاک انواع نماهای ساختمان ها خواهیم پرداخت.

پیچ و رولپلاک سنگ گرانیت

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

نوع سنگ و تاثیر آن بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

رنج قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان در پایان کار به عوامل و موارد مختلفی بستگی دارد و نمی توان فقط یک شاخص را در نظر گرفت. یکی از این موارد مهم و تاثیرگذار نیز نوع سنگ به کار رفته در سنگ نما است. هر کدام از سنگ ها دارای بافتی خاص هستند که شرایط پیچ و رولپلاک کردن آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. نمونه هایی که دارای بافت سفتی هستند نیاز به فعالیت و تلاش بیشتری جهت محکم کاری خواهند داشت. برخی از نمونه ها نیز دارای بافتی نرم بوده و به راحتی می توان عملیات دریل کردن را روی آنها اجرا کرد. در ادامه به چند نمونه از سنگ های پرکاربرد در نمای ساختمان ها و تاثیر آن روی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نماها خواهیم پرداخت.

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان با سنگ تراورتن

استفاده از سنگ تراورتن برای ساخت نما طرفداران بسیار زیادی دارد و امروزه در نمای بسیاری از ساختمان ها قابل مشاهده است. قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان در سنگ های تراورتن نسبت به بسیاری از نمونه سنگ های دیگر به صرفه تر است. این سنگ دارای بافتی نرم و سطحی صاف است که به راحتی سوراخ می شود. تراورتن جزء سنگ های ارزان قیمت در اجرای پیچ و رولپلاک نماها به شمار می آید که دلیل اصلی آن نیز بافت نرم و صافی است که دارد.

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان با سنگ گرانیت

یکی از سفت ترین سنگ نماها، گرانیت بوده چون در بافت آن از آهن استفاده شده است. بافت محکم این سنگ باعث می شود تا قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان‌هایی که در نمای آنها از گرانیت استفاده شده است، نیازمند کار و دقت بیشتری باشد. با در نظر گرفتن سایر موارد در تعیین قیمت استحکام سازی سنگ نما، گرانیت بودن سنگ نیز خود یکی از موارد مهمی است که می تواند باعث افزایش رنج قیمت شود.

پیچ و رولپلاک سنگ تراورتن با راپل

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یا چینی یکی دیگر از نمونه های پرکاربرد در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی است. قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان با نمونه های مرمریت بالاست چون نیازمند زمان و زحمت بالایی می باشد. این سنگ دارای بافتی خشک و شکننده بوده و باید در سوراخ کردن آن از ضربه های چکشی پایین استفاده کرد. یکی دیگر از ویژگی های سنگ مرمریت ابعاد کوچک آن می باشد که روی میزان تعداد کاربرد پیچ و بالا رفتن هزینه تاثیرگذار است.

ارتباط طرح نما با قیمت پیچ و رولپلاک ساختمان

علاوه بر نوع سنگی که در نمای ساختمان‌ها به کار می رود، طرح نما نیز روی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان تاثیرگذار است. یکی از نماهایی که امروزه در اکثر ساختمان های سطح شهر دیده می شود، رومی است. کار پیچ و رولپلاک روی این نوع نماها نیاز به دقت و تسلط بیشتری خواهد بود که هزینه کار را نیز افزایش می دهد. در نماهای ساده که سرعت اجرای پیچ و رولپلاک نما بالا است، هزینه کار نیز کاهش می یابد چون مدت زمان کمتری صرف می شود.

مساحت نمای ساختمان و تاثیرگذاری آن روی قیمت

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار روی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان‌ها، مساحت انجام کار است. ابعاد هر ساختمانی با توجه به زیر بنایی که دارد، متغیر است. اجرای پیچ و رولپلاک در درصد بالایی از ساختمان ها فقط روی نمای جلویی انجام می شود. البته احتمال اجرای این کار روی بخش های دیگر ساختمان ها مثل دیواره های کناری و پشتی ساختمان نیز وجود دارد. واحد محاسبه قیمت سنگ نماها در مراکز اجرا کننده پیچ و رولپلاک نما، تعداد سنگ یا متر است. در هر دو مورد نیز مساحت بیشتر نما روی افزایش قیمت هزینه تاثیر خواهد داشت.

پیچ کردن نما با دریل مخصوص

قیمت پیچ و رولپلاک

کاربرد تعداد پیچ و رولپلاک و تاثیر آن روی قیمت

اصلی ترین ابزارهایی که می توانند روی رنج قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان‌ها تاثیر داشته باشند، پیچ و رولپلاک ها هستند. تعداد استفاده از پیچ و رولپلاک ها در هر کدام از پروژه ها با توجه به نوع سنگ و ابعاد آنها، متغیر است. البته میزان شلی و شکستگی سنگ نما نیز تعیین کننده تعداد پیچ و رولپلاک هایی است که در پروژه استفاده خواهد شد. تعداد کل پیچ و رولپلاک هایی که در سنگ نماها استفاده می شود با هزینه های دیگر جمع شده و قیمت اصلی مشخص می شود. هر چه تعداد این ابزارها بیشتر باشد، هزینه اجرای این کار نیز افزایش خواهد یافت.

جنس و مقدار مصالح مورد استفاده در نما و تاثیرگذاری آن روی قیمت

علاوه بر ابزارهایی که روی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان‌ها تاثیرگذار است، نوع و مقدار مصالح نیز اهمیت دارد. در اجرای این فرآیند از مصالح مختلفی با توجه به نوع سنگ و شرایط ساختمان ها استفاده می شود. سیمان، کچ، ابزارهای بتونه کاری و بسیاری از موارد دیگر هستند که با توجه به وضعیت سنگ نمای ساختمان ها به کار می روند. با توجه به مقدار و نوع این مصالح، هزینه نهایی هر کدام از پروژه ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

رنج قیمت رولپلاک های مصرفی

بهترین نمونه های رولپلاک ها برای استفاده در پروژه های پیچ و رولپلاک سنگ نماها، نمونه های پلاستیکی می باشند. این محصولات از انعطاف بسیار بالایی در مقایسه با نمونه های فلزی برخوردارند که بهترین گزینه برای مقاوم سازی سنگ نماها به شمار می‌آیند. قیمت رولپلاک ها با توجه به ابعاد و نوع موادی که در ساخت آنها به کار رفته، متغیر است. خرید هر کدام از این نمونه ها می تواند باعث تغییر رنج قیمت اجرای کار شود. رولپلاک‌ها در انواع ساده، پروانه‌ای، فیشر و شاخک دار وجود دارند که کاربرد هر کدام از آنها به نوع سنگ و شرایط ساختمان بستگی دارد.

رنج قیمت انواع پیچ برای مقاوم سازی ساختمان

یکی دیگر از اصلی ترین ابزارهایی که می تواند روی کیفیت و قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان‌ها تاثیر داشته باشد، پیچ ها می‌باشند. در ساخت اکثر نمونه‌های باکیفیت پیچ‌ها از روکش‌های مخصوص استفاده شده که باعث بالا رفتن مقاومت آن در برابر رطوبت و زنگ زدگی می شود. تنوع بالایی در طرح، مدل، ابعاد و اندازه پیچ‌ها وجود دارد تا کاربران با توجه به شرایط خود، بتوانند مناسب ترین آن را تهیه کنند. کیفیت و تعداد پیچ‌هایی که در پروژه های استحکام کاری نمای ساختمان‌ها استفاده می شود یکی از بخش های تاثیرگذار روی هزینه نهایی پروژه خواهد بود.

نصب سنگهای ریخته با طناب

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

انواع و قیمت مته جهت رولپلاک کردن نمای ساختمان ها

استفاده از مته در پروژه های پیچ و رولپلاک نمای ساختمان‌ها الزامی است و جزء ابزارهای کاربردی به شمار می آید. مته ها در مارک های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام جهت سوراخکاری روی یک سنگ یا سطح خاص به کار می روند. متناسب با نوع سنگ به کار رفته در نمای ساختمان، رنج قیمت مته انتخابی نیز متفاوت است. تعداد مته‌هایی که در هر پروژه استفاده می‌شوند نیز با یکدیگر فرق می‌کنند که معمولا در هر پروژه‌ای حداقل دو مته از بین می رود. انواع دریل هایی که برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ها استفاده می شوند، در دسته بندی های زیر قرار می گیرند.

      • مته دریل معمولی: خاصیت ضربه زدن در این دریل کمتر بوده که سوراخکاری با آن سخت تر انجام می گیرد. این ابزار برای سنگ هایی که عرض آنها کمتر از ۱۰ سانت بوده و ضخامت پایین تری نیز دارند، پرکاربرد است.
      • دریل های هیلتی: به کمک این دریل‌ها می‌توان به سطح نما ضربه‌های چکشی وارد کرد که معمولا برای سنگ نماهایی که مقاومت و ضخامت بیشتری دارند، استفاده می‌شود.

رنج قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان با طناب یا داربست

نحوه اجرای کار یکی دیگر از موارد مهم و تاثیر گذار روی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان ها است. با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از ابزارهای مدرن جایگزین نمونه های قدیمی شده اند که سرعت اجرای کار را بالا برده اند. در خصوص پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان ها نیز شرایط به همین صورت است و امروزه از طناب به جای داربست استفاده می شود. اجرای پروژه های پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ها با طناب بسیار کم هزینه تر از داربست است که باعث ترویج کاربرد این روش نیز شده است. در واقع یکی از مزیت‌های قابل توجه این روش در مقایسه با داربست، کاهش هزینه‌ها بوده و دیگر مزایای آن نیز شامل موارد زیر می‌باشد.

      • انجام کار با طناب نسبت به روش داربست ایمنی بیشتری دارد.
      • به کمک طناب می توان به تمام بخش های ساختمان دسترسی پیدا کرد ولی در داربست چنین شرایطی وجود ندارد.
      • به کارگیری طناب برای اجرا کنندگان پیچ و رولپلاک باعث می شود تا هیچگونه فضای اضافی در بخش جلوی ساختمان ها اشغال نشود.
      • روند کار در مقایسه با روش داربست سریع تر بوده و باعث صرفه جویی در زمان کاربر می شود.
      • نصب و جمع آوری آن نسبت به روش داربست بسیار سریع تر و راحت تر می باشد.

پیچ و رولپلاک نما بدون داربست

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

تعداد نیروی کار و تاثیر آن بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

جدا از تمام ابزارها، مصالح و روش اجرای کار که باعث ایجاد تغییرات قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان‌ها با یکدیگر می شود، تعداد نیروی کار نیز در قیمت نهایی پروژه ها نقش دارد. در برخی از پروژه ها که میزان تخریب سنگ نماها بیشتر است، نیازمند تعداد نیروی بیشتری جهت اجرای کار می باشد. این مسئله به تنهایی یکی از موارد مهم و تاثیرگذار روی میزان هزینه پروژه خواهد بود. هر چقدر تعداد نیرویی که در پروژه فعالیت دارد بیشتر باشد، هزینه های نهایی نیز افزایش خواهد یافت.

روش های تعیین قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ها

هر کدام از مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، می‌توانند روی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان‌ها به میزان کم یا زیاد تاثیرگذار باشند. مجموع تمام موارد بالا با یکدیگر شامل هزینه های کلی یک پروژه پیچ و رولپلاک است که در انتها توسط شرکت اجرا کننده اعلام می‌شود. البته برای قیمت گذاری تخمینی هر پروژه، یک مبلغ کلی با یکی از روش های زیر محاسبه و اعلام می شود.

      • قیمت گذاری بر حسب تعداد پیچ های بارگذاری شده داخل نما
      • قیمت کلی و تخمینی با توجه به نوع سنگ نما
      • قیمت گذاری با توجه به متراژ و مساحت نمای ساختمان

بهترین زمان برای اجرای پیچ و رولپلاک ساختمان ها

جدا از تمام موارد تاثیرگذار روی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان‌ها، باید اجرای این پروژه‌ها در زمان و فصل مناسب نیز انجام گیرد. استحکام سازی سنگ نماها نیز یکی از فعالیت‌های ساختمانی می‌باشد که پیشنهاد می شود در فصل‌هایی که شرایط آب و هوایی مساعد است، انجام گیرد. البته بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه، کارهای مربوط به پیچ و رولپلاک نما را در تمام فصل های سال به غیر از روزهای بارانی و شرایطی که دما زیر صفر درجه باشد، انجام می دهند. به دلیل استفاده راپل کاران از دریل و سایر لوازم الکتریکی، بهتر است اجرای کار را در روزهای بارانی و خیلی سرد متوقف کرد.

نصب سنگ بدون داربست

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

زمان شستشوی سنگ نما بعد از پیچ و رولپلاک

یکی از کارهایی که باید بعد از اتمام پیچ و رولپلاک سنگ نماها انجام گیرد، شستشوی نمای ساختمان است. اجرای این پروژه ها به دلیل سوراخ کاری روی سنگ ها و استفاده از مصالح دیگر، باعث آلودگی و کثیف شدن نما خواهد شد. بعد از اتمام کار و بستن تمام ترک خوردگی و مقاوم سازی آنها، می‌توان نما را شستشو داد که روی زیبایی ظاهری ساختمان تاثیرگذار است.

مجموعه پرشین راپل به عنوان یکی از مراکز فعال در زمینه پیچ و رولپلاک سنگ نماها می باشد. برای اطلاع از قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان‌ها با شرایط گوناگون، می توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

قیمت انواع خدمات شرکت جهان راپل

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ تراورتن

قیمت سنگ نمای مختلف

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *